چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 شمسی /5/8/2024 8:27:31 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30179
  • زمان انتشار:يکشنبه 28 شهريور 1400-16:9
  • کاربر:

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران: از نظر قانون نظام صنفی کسانی که دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه های صنفی حضور داشته اند حق شرکت در انتخابات را ندارند.
دور زدن قانون ممنوع| ممنوعیت دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب با جدیت اجرا می‌شود

به گزارش بیرونیت، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران در گفتگو با رادیو در خصوص انتخابات پیش روی اتحادیه های صنفی و شرایط داوطلبان در این دوره از انتخابات گفت: از نظر قانون نظام صنفی کسانی که دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه های صنفی حضور داشته اند حق شرکت در انتخابات را ندارند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که گویا برخی از کسانی که شرایط لازم را ندارند مجددا ثبت نام کرده اند به این امید که قانون را دور بزنند گفت: هر کسی میتواند ثبت نام کند اما مهم مرحله رسیدگی است که یقینا در این مرحله تمام کسانی که دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه های صنفی حضور داشته اند حذف خواهند شد و حق کاندید شدن را ندارند.

چهاردوره متوالی یا دو دوره متناوب شرط زمانی ندارد
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در خصوص اینکه آیا چهار دوره متناوب شامل کسانی که قبل از تصویب قانون یعنی سال ۹۲ عضو هیات مدیره اتحادیه ها بوده اند هم می شود؟ گفت: بله، حضور افراد در هیات مدیره اتحادیه های صنفی حتی قبل از سال ۱۳۹۲ هم جزء سوابق افراد محسوب می شود و اگر اشخاص دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه های صنفی حضور داشته اند حق شرکت در انتخابات را ندارند.

به گزارش گلدنیوز ؛ مطابق رای دیوان عدالت اداری در تاریخ ۹۹/۱۰/۲۳ محدودیت عضویت بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی شرط زمانی ندارد و مشمول پیش از تصویب قانون نظام صنفی هم می‌شود.

به گزارش ایسنا ، به نقل از دیوان عدالت اداری، با شکایت یکی از شهروندان از مرکز اصناف و بازرگانان ایران با خواسته ابطال نامه ۱۲۱۷۵۷/۶۰ مورخ ۹۶/۵/۲۵ رئیس و دبیر هیات عالی نظارت مرکز اصناف و بازرگانان ایران، موضوع این شکایت تحت بررسی قرار گرفت.

شاکی در شکایت خود قید کرده بود که رئیس و دبیر هیات عالی نظارت مرکز اصناف و بازرگانان ایران در نامه‌ای ممنوعیت عضویت افرادی را که بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی عضو بوده‌اند، به زمان پس از تصویب تبصره ۱ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ محدود کرده است که مخالف نظر قانونگذار است.

بر اساس این گزارش اعضای هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد با اکثریت آرا، رای به ابطال حکم مندرج در این نامه دادند.

مستند هیات عمومی دیوان عدالت اداری در صدور رای، این بود که با توجه به اینکه منطوق و مفهوم تبصره ۱ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ فارغ از این است که عضو هیات مدیره پیش یا پس از لازم‌الاجرا شدن قانون، عضو هیات مدیره اتحادیه باشد، هر زمان دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب عضویت در هیات مدیره اتحادیه را دارا باشد، امکان عضویت جدید در هیات مدیره را ندارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین